پنجشنبه, 04 خرداد 1396

دشت هویج یا گُرچال

نامه الکترونیک چاپ PDF

گلگشت این هفته به دشت هویج می رویم، راستش بین چماق و هویج، ما هویج را بر می گزینیم! شکارچیان خرگوش نیایند، آنها که با صدای بلند گفته اند: " من خرگوشم، من خرگوشم" نیز نیایند!

دشت هویج یکی از زیباترین جلوه های طبیعت در البرز مرکزی است، در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا و بالای روستای افجه از توابع لواسان است، در گذشته در آن هویج می کاشته اند، امروزه از هویج خبری نیست، پس دوستان با خود ناهار بیاورند!

شمال دشت هویج، از گردنه افجه راه مالرو به دشت لار دارد که ناصرالدین شاه از این راه به ییلاق می رفته است، قله های مجاور دشت عبارتند از " قله ریزان (۳٬۶۵۰ متر)، پرسون (۳٬۱۰۰ متر)، آتشکوه (۳٬۸۵۰ متر) و مهرچال (۳۹۲۰ متر)

در مسیر سری هم به غار موزه وزیری خواهیم زد.

وسایل مورد نیاز: لباس مناسب برای راهپیمایی، کفش کوه، صبحانه و ناهار در کوله سبک

ساعت حرکت: 6.30 صبح جمعه اول اردیبهشت ماه

ساعت بازگشت: 6 بعد از ظهر

مهدی خزعلی

...........................................................

*** امروز 19 نفر بودیم، چند نفر غایب داشتیم، با توجه به مینی بوس و یک سواری ظرفیت چند نفر دیگر هم داشتیم.

ساعت 6.30 حرکت کردیم و صبحانه را در پارک لواسان صرف کرده و سپس از غار موزه وزیری دیدن کردیم،

صعود به سوی دشت هویج آغاز و ناهار را در دشت هویج خوردیم، دیگر ادامه ندادیم، این کوهپیمایی های سبک برای دوران بازپروری است، هنوز انرژی لازم برای کوهنوردی ندارم. شاید تا دوماه پس از اعتصاب غذا به شرایط عادی برگشتم.