شنبه, 01 مهر 1396

گلگشت خور و ارنگه

نامه الکترونیک چاپ PDF

روستای ارنگه و خور با طبیعت بی نظیر و رودی خروشان و چشمه هایی که از دل سنگ جاری است و آبشارهای زیبا یکی از جلوه های حق -جل و علا- است، برنامه کوهپیمایی سبک و خانوادگی بود، جمعیت ما بیشتر از همیشه بود و نزدیک 52 نفر با سه مینی بوس راهی گلگشت شدیم.

ساعت 6.30 از مقابل در اصلی دانشگاه صنعتی شریف حرکت کردیم، قبل از سد کرج به سمت روستای خوزنکلا وارد جاده فرعی شده و تا ارنگه رفتیم، پس از مختصری راهپیمایی برای صبحانه اتراق کردیم. نان بربری و پنیر و حلوا ارده و چای هیزمی دبش در پناه صخره و کنار رود می چسبد.

ساعتی به سمت آبشار بالا رفتیم و در منطقه ای بکر و دست نخورده برای استراحت خانواده ها اتراق کرده و کسانی که مایل بودند، به سمت آبشار بالا رفتند و آنجا هم بعضی از صخره های آبشار بالا رفته و قدری صخره نوردی کردند، برای ناهار هر کس چیزی آورده بود و آقای فریدونی برای همه بادمجان هیزمی درست می کرد.

ساعت 4 به سمت تهران حرکت کردیم، این پر جمعیت ترین کوهپیمایی ما بود، شاید به همین دلیل فرصت کافی برای آشنایی ها و دوستی ها نبود، باید سقفی برای تعداد همراهان در کوهنوردی و کوهپیمایی و گلگشت بگذاریم تا فرصت بیشتری در کنار دوستان باشیم، جا دارد در همین جا از همه دوستانی که فرصت گپ و گفت با آنها را نیافتم عذر خواهی کنم.