چهارشنبه, 26 مهر 1396

در مدينه النبی، حجاب اجباری نبود

نامه الکترونیک چاپ PDF

یادش به خیر، شبها در تالار مجازی بیلوکس با جوان ها گفتگویی داشتیم، از همه قشری می آمدند، موافق و مخالف، مذهبی و غیر مذهبی، مستبد و لیبرال، سکولار و دینمدار، حزب الله و حزب الشیطان، مومن و منافق، با خدا و بی خدا ، ملوان و ناخدا! همه با اسم مستعار، فقط من با نام خودم بودم، هر کس هر چه می خواست می گفت و می نوشت.

برای خودمان منبری دست و پا کرده بودیم، فرق منبرِ منِ بچه آخوند با آخوندا این بود که: اولاً؛ همه هم سطح می نشستیم پای کامپیوتر، من هفت پله بالاتر نبودم! که مستمع حواسش به سوراخ دماغ  خطیب پرت شود و فکر کند که خطیب عجب دماغی دارد!   ثانیاً؛ این طور نبود که من فقط میکروفون داشته باشم!  ثالثاً؛ حرف ها هم از بالا به پایین زده نمی شد!   رابعاً؛ شنوندگان ترسی نداشتند که الان تکفیرشان می کنند و مهدور الدم می شوند، یا چماقی بر سرشان می کوبند و باتومی بر ته شان...!

این منبرمان را هم تعطیل کردیم، آخر شایعه شد که بیلوکس در دست ارتش سایبری است و وقتی به آن وصل می شوید، سربازان گمنام تشریف می آورند و به تمام فایل های کامپوتر شخصی شما سرک می کشند، همه عطایش را به لقایش بخشیدند، ما نیز!  اگر تالار گفتگوی امنی پیدا شد، شاید دوباره دو شنبه شبها دور هم جمع شدیم.

این فایل را آقای راستین ( ادمین تالار) از یکی از شبهای بیلوکس برایم فرستاد و خواست که در سایت منتشر کنم، به روی چشم، سمعاً و طاعتا، متن پیاده شده و لینک فایل صوتی در ذیل می آید:

***.................... متن پیاده شده گفتگو

سئوال:

آقای دكتر خزعلي شما كه دم از حرام و حلال خدا می زنيد اين دختر خانمهای  جنبش سبز، كدومشون حرام و حلال خدا رو رعايت مي كنند؟ كه حالا شما طرفدار اينها شده ايد؟ كدوم يك از اين برو بچه هايی كه داخل جنبش سبز هستند حلال و حرام خدا رو رعايت می كنند؟ شما كه ميگی حلال خدا برجاست و حرام خدا هم تا آخرت برجاست آيا شما موافق اين هستيد كه اين دخترهای جنبش سبز با شلوار كوتاه داخل خيابان بيايند؟ آيا اين زير پا گذاشتن حلال و حرام خدا نيست؟

سوال بعدی:

آقای خزعلی؛ كجای دنيا شما ديده ايد كه توی يه مملكتی بخوان آشوب برپا كنند و بهشون بگويند دستتون درد نكنه بفرماييد ادامه بديد؟! صد درصد باهاشون برخورد ميشه تو همون فرانسه ديدين كه تظاهرات شد، كشتند، بردند و هزار تا كار هم كردند.همه جای دنيا همينه مختص دولت ايران فقط نيست، امنيت مملكت به هم بخوره، اين زد و خوردها پيش مياد. چه شما كه حاج آقا باشی بری داخل خيابون چه مردم عادی. وقتی امنيت مملكت به هم بخوره ديگه حاجی و غير حاجی نميشناسه. شما كه دم از حرام و حلال خدا مي زنيد چه جوری پشتيبان يه عده در اومديد كه حرام و حلال خدا رو زيرپا ميگذارند؟ حرام و حلال از نظر شما فقط شطرنج و مشروب و زناست؟ باقی چه می شود؟ اميدوارم جواب بديد.

مهدی خزعلی:

حرام و حلال؟!  بله بنده يك باوری دارم ،خانواده خودم چادری هستند و من اين اعتقاد را دارم (برای خودم) ولی در نحوه اجرای اين اعتقادم ، تفاوتی با شما دارم. به عنوان مثال به نماينده ولي فقيه در دانشگاه شهيد بهشتی  گفته بودند: " اين دخترهای دانشگاه موهاشون رو بيرون مي گذارند." در جواب گفته بود:" اين عرف است عيب ندارد!"

من اين را غلط می دانم و می گويم آقای روحانیِ نماينده ولی فقيه ؛ شما اگر می خواهيد نظر اسلام رو بگوييد، نظر اسلام رو بگویید.  برای زن وجه يعنی صورت و كفين يعنی دستها را اسلام جايز می داند كه بيرون و عيان باشد و بقيه را جايز نمی داند و اينكه بگوييم عرف است و اشكال ندارد، اشتباه است. به جای آن بايد گفت: "ما حد اسلام را می گوييم اگر كسی اجرا نكرد می رسيم به مرحله بعد. اگر شما درد حجاب داريد، به نماينده ولی فقيه در دانشگاه بگوييد كه چرا در لباس روحانيت تجويز می كنيد؟!

اما من تجويز نمي كنم، ولي  اگر موی كسی بيرون بود، موی او را نمی بُرم،اسيد نمی پاشم، تيغ به صورتش نمی زنم، اين کارها را  حرام می دانم! بی حجابی را تاييد نمی كنم،  می گويم:" عزيز من؛ دختر من؛ به دختر خودم می گويم، طبق شرع اسلام مويت نبايد بيرون باشد.اما اگر موی دختری در خيابان بيرون بود تيغ به صورتش نمی زنم و اين عمل را هم حرام می دانم، تف هم به صورتش نمی اندازم و اين عمل را حرام مي دانم كه متاسفانه كرده اند، رنگ هم بر او نمی پاشم و حرام می دانم.

الگو بايد پيامبر باشد، پيامبر با حجاب چه برخوردی كرد؟  فاطمه زهرا از كور هم رو می گرفت اما در همان مدينه النبی حجاب اجباری نبود، و ياد بگيريم كه پيامبر با حجاب چطور برخورد كرد.آيا پيامبر موی كسي را بريد؟ اسيد به صورت مردم پاشيد؟ يا تف رو صورت كسی كرد؟

پيامبر رحمت للعالمين بود و در مدينه النبي حجاب اجباری نبود و كسي را هم نمی زدند. من هم  دوست دارم همه حجاب كامل داشته باشند اما اين عقيده من است و اجازه ندارم نظرم را به كسی تحميل كنم. اما آنچه قدر متيقن است اگر موی كسی بيرون بود شرعا نمی توان او را زد و نمی توان تف به صورتش كرد و اجازه نداريم به صورتش تيغ بزنيم يا مويش را ببريم و اين اعمال حد دارد و متاسفانه گاهی اين اعمال انجام می شود و كسانی كه اين اعمال را انجام داده اند باید حد بخورند.

و اما در مورد بخش بعدی سوالتان؛ بحث ما ظلم و زندان و  قتل و تجاوز است. در دفعه اول دستگيری، من را وقتي وارد بند 209 كردند و با چشم بسته  در راهرو نشاندند، همان زمان، ساعت ترخيص يك سری زندانی بود. زندانيها را در همين راهرو آوردند، زن و مرد مختلط. در كنار دختر، مرد را می آوردند ، بعد از در آوردن لياس زندان، تنها لباسي كه بر تن بود، شورت بود و بعد اسمهای زندانيهای مرد را با فاميلی می خواندند و اسامی زندانيهای زن را با اسم كوچك، زهرا و زهره  و مريم وسارا ....  وقتي با چشم بسته، رو به ديوار نشسته بودم اسمهای زنان زندانی آن شب رو حفظ كردم و بعد همه اسمها رو نوشتم كه اين برگه رو از جيبم در آوردند كه در يادداشتهای سلولم اين اسامی هست. كه در بازجويی هم نوشتم كه چرا اين كارها را می كنيد.

اگر شما به حجاب اينقدر حساس هستيد چطور در زندان يك مرد در كنار يك زن برهنه می شود و لباسش را عوض مي كند؟ و همه دخترهای زنداني را به اسم كوچك و مردها را به فاميلی صدا می كردند. آيا نمی شد زندانبان زن آن زنها را در جايی ديگر ترخيص ميكرد و ما هم  در قسمت مردانه؟ چطور بحث حجاب و موی دختر فقط در خيابان و دانشگاه برايمان مهم است و در زندان همه حلال مي شوند؟!  در انفرادی همه حلال می شوند؟ اگر واقعا به دنبال اسلام هستيد، بدانيد كه اسلام در اينجاها تكان می خورد، عرش خدا اينجا می لرزد! خيلی از موارد هست كه نمی توانيم بگوييم، يك كلمه مي گوييم يكسال به حبس، زندانيها اضافه می شود و ممكن است حيات اشخاص به خطر بيفتد، خيلی حرفها داريم بزنيم، حرفهايی كه آقای كروبی در مورد تجاوز زد، دقيق و متقن بود،اما چه كسی می تواند دنبال اين مدارك برود؟ مدارك دست خود آقايان است. در بازپرسی شاهد بودم كه يك نفر را در بازداشت نگه داشته اند فقط به اين خاطر كه: چراعليه ظلمی كه در كهريزك به او شده از جنايتکاران كهريزك شكايت كرده است!

اگر نگران اسلام هستيد اگر نگران آن تار مو هستيد، آن تار مو را با كار فرهنگي حل می كنيم. فرهنگ عرضه می كنیم، می گذاريم بپسندند و  انتخاب كنند اما با تيغ و اسيد و آب خدو انداختن بر روی دختر مردم چیزی حل نمی شود و  نتيجه عكس می دهد. نتيجه اين چند سال عملكرد بعد از انقلاب را ديده اييمT هر چه جلوتر رفته اييم جوانها از دين بيزار شده اند، گريزان شده اند، كارهايی كه انجام شد نه تنها جوانی را به اسلام  برنگرداند بلكه جوانهای مسلمان ما را فراری  داد و محجبه های ما را بی حجاب كرد. راه درست اين است كه خودشان انتخاب كنند. چادر زوری نمی خواهيم حجاب زوری هم نمی خواهيم. بايد خودشان انتخاب كنند. كار فرهنگی كنيم كه خودشان با عشق بيايند و انتخاب كنند، نه با شمشير و چماق و باتوم!

*** توضيح: اين سئوال و جواب، مربوط به سال گذشته در يكی از تالارهای گفتگو است. كه يكی از حاضرين، برايم ارسال نموده است.

***.............................لینک فايل صوتی گفتگو :

http://www.4shared.com/audio/Wa3teczv/drkhazalihejaaab.html

افزودن نظر


Joomlart